Adakah itu Teknik Marketing Shaklee Claim Produknya Terbaik

Ramai bertanya kenapa dalam banyak-banyak produk Cik Thim pilih Shaklee. Dahla direct selling pastu tak jual kat farmasi pulak tu. Sebab Shaklee memang tak sama dengan produk lain di pasaran

Yang meletakkan Shaklee melebihi produk lain ialah  produknya bukan saja organik tapi beyond organik, lebih daripada organik.

So,Macam mana tu?

 

Produk Shaklee ni adalah Organic Certified.  Organik certified produk ialah produk yang menggunakan bahan mentah yang bebas racun serangga, racun rumpai & penggunaan bahan kimia- contohnya baja.

 

Kebiasaannya bila masuk bab proses kebiasaannya mungkin ada gunakan bahan kimia masa nak proses. Tapi produk shaklee memang dikawal ketat, dari bahan mentahnya. Cara proses, pembungkusan. Malahan botol2 shaklee pun biodegrable(mesra alam). Dakwat tulis kat botol tu pun selamat kalau termakan(jadi tak perlu risau kalau anak buat main botolni). Jadi, kita dgn senang hati boleh consume produk shaklee yang selamat.

 

Ini seriously bukan teknik marketing Shaklee. Kalau betul dia hanya marketing sahaja maka ia adalah hampas. Tak memberikan kebaikan. Tapi bila kita tengok apa yang Shaklee dengan izin Allah dah buat dengan atlit paralimpik negara memang mengagumkan.  Dengan mengambil Nutriferon dan Vivix sebagai makanan tambahan harian, Najib Turano mampu menjadi lebih sihat dan menghadiahkan Malaysia bukan 1 malah 4 pingat emas tau masa Paralimpik Asean baru ni.

Kalau nak tahu,Shaklee diasaskan oleh Dr forrest c shaklee pada 1956.  Prinsip yang dipegang beliau ialah – sains + alam semulajadi = penawar kesihatan terbaik.

Dari situlah tercetusnya idea utk menghasilkan produk dari alam semujadi yang selamat kepada manusia & alam sendiri.

 

Kalau nak tahu, Dr Shaklee ni, dia dilahirkan menghidap tb. Doktor ramalkan dia akan hidup sampai 8 tahun saja.

Sedihla mak ayah dia 😥😥

Lalu dorang bawa Forrest pindah ke kawasan kampung. Sebab mak dia percaya Forrest perlukan udara segar.

 

Masa Forrest masa lahir dia macam lumpuh tau. Tak boleh gerak. Jadi lepas pindah ke kampung tu, mak bapak dia tukar pemakanan dorang – herba yg ada healing property.  Mak ayah dia siap buat minyak herba & urut badan forrest lagi. Akhirnya masa umur 4 tahun, Forrest boleh gerak for the 1st time. Rupanya ramalan doktor tersasar. Forrest terus hidup sampai remaja & dewasa.

 

Bila dah besar, Dr Forrest mendalami ilmu chiropractic. Iaitu perubatan alternatif berkaitan tulang – terutamanya tulang belakang. Sebab banyak main ngan tulang, Forrest Shaklee byk terdedah pada sinaran x-ray dan dia disahkan menghidap kanser tulang.

Katanya takkan sembuh & kena potong kakinya. Tapi Dr Shaklee taknak give up. Dia tetap cuba berubat dengan herba, buah2 & suplemen dalam kuantiti yang banyak. Setahun selepas tu dia bebas kanser.

Tapi doktor yang rawat dia tak percaya kesembuhan itu disebabkan perubahan diet.  Lepas tu, Dr shaklee buka klinik sendiri yang tak merawat dengan ubat – tapi dengan vitalea. Sebab masa tu dah ada vitalea. Kalau nak tahu Vitalea ni beliau formulasikan tahun 1915.

 

 

Jadi, dia pilih untuk fokus kepada membina tubuh yang sihat berbanding merawat penyakit.  Atas sebab nak meningkatkan kesedaran tentang kepentingan nutrisi dan suplemen kepada masyarakat beliau memulakan bisnes. Sebab kalau dia teruskan merawat saja di klinik, hanya orang yang pegi klinik dia saja tahu.

 

Bila dia mula berbisnes, tersebar la kebaikan suplemennya ke seluruh dunia.

 

Itulah secara ringkasnya sejarah Dr Shaklee yang ingin bantu orang lebih sihat pada waktu yang sama menjaga keseimbangan alam. Kalau nak tahu Dr Shaklee meninggal usianya 93 tahun tu.

 

Kalau tengok ramai pengguna Shaklee dah guna Shaklee berpuluh tahun lamanya.

Kalau boleh biarlah kita sihat sampai akhir hayat kan? Nak gunakan produk Shaklee untuk bantu anda atasi masalah anda?

Hubungi Fathimah ye 0132480986.

 

Ingin mencuba bisnes Shaklee pun boleh hubungi saya ye.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge