Belum Tua Tapi Sudah Mati Pucuk?Punca dan Cara Mengatasinya.

Masalah perceraian di Malaysia semakin meningkat baik golongan muda mahupun golongan tua. Yang ketara sekali golongan muda. Dan ada yang usia perkahwinan tak sampai setahun sudah bercerai. Alasannya suami tak mampu beri nafkah batin akibat mati pucuk.

 

Ramai lelaki yang tidak sedar yang mereka mengalami mati pucuk kerana konfiden mereka masih muda. Tubuh badan masih sihat.  Namun disebabkan cara pemakanan yang tidak sihat dan cara hidup pada zaman kini yang sibuk menyebabkan mereka tak sedar mereka sebenarnya mengalami masalah mati pucuk. Ada 4 jenis mati pucuk yang perlu diketahui iaitu:

1). Zakar langsung tidak mampu menegang. Ia adalah jenis mati pucuk yang gawat dan biasanya berlaku pada kadar 1 dalam 100 lelaki. Ia mati pucuk yang paling di takuti lelaki.

2). Zakar lembik dan tidak berupaya senggama. Mani keluar sebelum senggama. Ia adalah jenis mati pucuk yang mendukacitakan. Ia biasa di rawat dan mungkin boleh berpunca dari amalan pemakanan serta kesan psikologi dan penyakit tua.

3). Zakar tegang tetapi tidak boleh memancutkan mani. Ia juga termasuk mati pucuk, bukan tanda lelaki itu kuat tenaga batin. Lelaki terpaksa berhenti senggama kerana keletihan dan kejerihan.

4). Zakar yang tidak tegang seperti biasa. Ia juga adalah jenis mati pucuk. Ada yang mengelarnya sebagai lemah syahwat atau lemah tenaga batin. Jenis ini akan di hadapi oleh semua lelaki.

 

Antara tanda-tanda awal seorang itu mati pucuk ialah:

1)Lambat untuk mencapai ketegangan zakar yang sempurna walaupun setelah diberikan rangsangan seksual.

2)Ereksi yang tidak keras sepenuhnya kerana tekanan pembuluh zakar yang kurang dari segi 6PSI(tekanan yang diperlukan untuk ereksi) – malah lelaki itu juga gagal untuk membuat tusukan ke dalam faraj.

3)Inzal ataupun ejakulasi pra-matang dan cepat layu serta tak mampu untuk teransang kembali atau mengambil masa yang cukup lama untuk mencapai ereksi yang sempurna selepas selesai ejakulasi pertama

4)Gagal untuk mencapai ereksi mampat yang diinginkan untuk meneruskan persetubuhan sehingga menyebabkan pasangan anda mencapai klimaks

5)Air mani yang dikeluarkan pula adalah cair, keluar dengan cara meleleh dan tidak pula memancut dengan kuat seperti keadaan kebiasaannya.

6)Kencing yang keluar pula berasa seperti tidak tus, malah selepas kencing pula berasa tidak puas dan masih lagi terasa seperti kantung anda menyimpan sisa

7)Zakar yang tidak mampu untuk mengalami ereksi ketika hampir waktu subuh atau dalam istilah perubatan disebut Penile Nocturnal Tumescence

8)Tidak berdaya untuk menyempurnakan proses persetubuhan dalam suatu tempoh yang diperlukan untuk memberikan orgasm yang sempurna kepada pasangan seks

 

Ramai yang menidakkan tentang mereka mengalami mati pucuk dan malu untuk berjumpa denga doktor tentang masalah tersebut sedangkan masalah itu boleh diatasi. Kebanyakan masalah mati pucuk berpunca daripada:

1)Sakit Jantung (jangan tak tahu ramai lelaki di usia 30 tahun tidak perasan yang mereka berisiko atau sudah ada penyakit jantung)

2)Salur darah tersumbat

3)Kolestrol tinggi

4)Mengalami tekanan darah tinggi. Tekanan darah normal bagi mereka yang tiada penyakit adalah 120/80mmHg.

5)Mengalami kencing manis

6)Obes (BMI melebihi dari 25)

7)Merokok

8)Penyalahgunaan alkohol/dadah.

9)Ada penyakit multiple skelerosis

10)Mengalami masalah tidur

11)Pernah menjalani pembedahan di kawasan pelvic atau saraf tunjang (slip disc).

12)Sedang dalam rawatan kanser prostat/prostat membesar.

13)Ada parut di dalam zakar (Penyakit Peyronie)

Dan ada juga masalah mati pucuk ini berpunca dari masalah berkaitan dengan perasaan ye macam kemurungan, tertekan dan bergaduh laki bini.

Secara tidak sedar masalah mati pucuk ini jika dibiarkan berlarutan boleh membawa kepada:

  1.  Kehidupan seks yang tidak memuaskan
  2. Stress
  3. Rasa malu dan rendah diri
  4. Masalah hubungan suami isteri
  5. Sukar mendapat zuriat

Mati pucuk bukan penamat segalanya. Ada banyak cara untuk mengatasinya antaranya:

1)Berhenti merokok bagi mereka yang merokok

 

2)Makan secara seimbang dan kurangkan berat badan kerana berlebihan berat badan akan menerukkan masalah mati pucuk.

3)Bersenam. Ia memainkan peranan penting dalam mengurangkan stres, kurangkan berat badan dan meningkatkan aliran darah ke zakar.

4)Berbincang dengan doktor tentang masalah yang dihadapi.

5)Berbincang dengan pasangan sekiranya mengalami masalah komunikasi untuk hubungan yang harmoni gitu. Jangan pendam sorang-sorang.

6)Amalkan suplemen yang selamat dan berkesan. Pastikan suplemen yang telah melalui ujian klinikal dan bukan disokong oleh testimoni kerana ada sesetengah suplemen so called herba mengandungi viagra(sibutramin) yang tidak diketahui jumlah kandungannya yang mana sekiranya berlebihan boleh menyebabkan masalah jantung. Sebab itu saya ingin mencadangkan vitamin Vivix Shaklee kerana ia telah melalui ujian klinikal yang diuji selamat oleh Dr Blackburn yang merupakan pemegang Anugerah Nobel 2009.

 

Bagaimana VIVIX boleh membantu?

 

Vivix mengandungi resrevatrol dan 15 polifenol yang merupakan antioksida yang poten. Kandungan resrevatrolnya adalah 98% dalam sesudu Vivix berbanding produk lain. Resrevatrol secara fungsinya boleh  meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. Nitrik oksida ni pula adalah bahan yang membantu salur darah untuk mengembang dan memudahkan aliran darah di seluruh badan (bukan pada satu bahagian tu je). Bila takde masalah tersumbat bahagian salur darah kat situ, maka zakar boleh menegang dengan sempurna. Resveratrol ini juga boleh membantu mengurangkan kerosakan struktur vascular, carpus cavernosum dan tisu otot zakar dengan cara memperbaiki sel.

Kalau nak tahu bulan November ni Vivix jadi super murah. Nak tahu kenapa? Beli 2 botol Vivix hanya dengan harga ahli. Kemudian dapat 5% diskaun. Dapat pulak free membership yang bernilai RM68.90. Lepas ni boleh beli Vivix atau vitamin Shaklee lain dengan harga ahli. Free postage bernilai RM10. Ditambah pulak dapat cashback yan akan dimasukkan next month bernilai RM36.10. Penjimatan sehingga RM299. Yang memang ahli pun tak dapat harga macamni tau.

 

Bertindaklah sebelum terlambat. Perlukan bantuan VIVIX?

Hubungi:

Pengedar Shaklee Pasir Gudang

Fathimah

No SID:1249184

No telefon:0132480986

ATAU

 

 

 

 

Comments

  1. homesite

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great. I don’t know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge