Tips Wajah Tampak Muda Tanpa Jarum Yang Menyakitkan

Assalamualaikum semua..

Tetiba nak share pulak tajuk ni. Yela kan ramai pulak orang sekarang nak tegang sana tegang sini bila usia dah meningkat especially bila dah melepasi umur 40 tahun.  Almaklumla bila umur 40 tahun, kedut pun mula la nampak dekat kawasan bawah mata, dahi dan pipi. Ada juga dekat kawasan peha, jari dan perut. Tapi ini semua lumrah alam bila bertambah usia, kolagen dalam badan kita mula berkurang sedikit demi sedikit.

 

Bila macam ni, makin banyakla pusat kecantikan yang menawarkan pelbagai jenis pilihan untuk mengurangkan kedutan termasuklah suntikan botox, suntikan kolagen, suntikan vitamin C dan fillers. Ada tu terapi ozon la, rawatan laser la dan tidak kurang dermapen pun ada. Sekali tengok macam mengerikan tapi nak cantik punya pasal ramai yang sanggup berbelanja beribu ringgit untuk nampak kekal jelita. Bak kata pepatah Beauty is Pain.  Tetapi kalau nak tahu kebanyakan suntikan ni especially terapi ozon tidak berdaftar dengan KKM jadi kalau berlaku apa-apa risiko kan susah.

 

Sebenarnya cepat atau lambat kedutan pada kulit kita bergantung pada apa yang kita makan dan buat pada hari ini. Jadi kat sini saya nak share tips alami untuk wajah tampak muda tanpa jarum yang menyakitkan.

1)Basuh wajah dengan Air Beras

Basuh wajah dengan air beras setiap pagi. Ini kerana beras mengandungi Pitera yang mampu meremajakan kulit. Nak buat masker dengan telur pun boleh.

2)Senyum

Sentiasa senyum apabila berjumpa orang mampu menegangkan kulit wajah dengan cara meningkatkan aliran darah ke wajah. Tapi janganla tersengih sorang-sorang kang takut dikata psycho pulak.

3)Elakkan memikirkan Masalah

Masalah memang takkan pernah selesai. Jadi kurangkan fikirkan masalah tu sebab nanti kerap berkerut lagi cepat berkedut dahinya tu

4)Banyakkan memakan ulam-ulaman kerana zatnya yang mampu memulihkan peredaran darah jadi bukan wajah je jadi remaja satu badan jadi remaja tau. Kalau tak caya cuba tengok tok nenek kita dulu umur 80 tahun steady je hayun cangkul. Ada tu takda uban lagi.

5)Amalkan cara hidup yang sihat seperti beriadah,bersukan dan sebagainya kerana ia dapat menghilangkan tekanan kerja dan meningkatkan pengaliran darah ke seluruh badan.Selain itu senaman dapat meningkatkan sensitiviti insulin terhadap gula.

6)Rajin berwuduk. Sebab ia membersihkan wajah.

7)Kalau boleh elakkan dari tinggal di kawasan perindustrian dan kawasan bandar kerana ia tinggi pencemaran dan pencemaran mempercepatkan penuaan.  Tetapi nak buat macam mana di situlah tempat mencari rezeki nak tak nak kena hadap la. Sebabtu saya ingin sarankan pengambilan suplemen yang tinggi antioksida bagi meremajakan kulit agar tampak lebih muda.

Produk yang saya nak cadangkan ni bukan calang-calang kerana ia telah diuji secara klinikal terlebih dahulu sebelum dipasarkan dan mengandungi 15jenis polifenol dan resrevatrol menjadikan ia antioksida yang paling poten di abad ini. Ia adalah VIVIX. Kajian ini mendapati pengamal VIVIX yang berumur 80 tahun mempunyai telomeres yang sama dengan orang biasa yang berumur 40 tahun tau.

Vivix bertindak dengan cara:

1)1. Membaiki dan melindungi sel

Fungsi  terbaik vivix ialah membaiki dan melindungi sel dari dirosakkan oleh radikal bebas. bukan bermakna sel kita tak rosak terus jika kita ambil vivix, tetapi kadar kerosakan itu  dapat diperlahankan dan dapat dilindungi oleh resveratrol dan polyphenol yg tinggi dalam vivix. Percaya atau tidak, tapi inilah fungsi vivix yang tidak akan didapati dalam supplemen lain.  Vivix Shaklee 

vivix, vivix shaklee, sel manusia, vivix rawat kanser, rawatan kencing manis, rawatan diabetes, vivix tonik ajaib, keistimewaan vivix, shaklee melaka, vivix melaka, shaklee masjid tanah

2. Mempertahankan dan mengawal genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada berkurangnya umur sel. Dalam satu penemuan utama dalam ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan dari tahap selular (dalam sel)vix Shaklee 

vivix, vivix shaklee, sel manusia, vivix rawat kanser, rawatan kencing manis, rawatan diabetes, vivix tonik ajaib, keistimewaan vivix, shaklee melaka, vivix melaka, shaklee masjid tanah

3. Memberi tenaga kepada sel (mitokondria)

Satu lagi tindakan hebat vivix ialah dipanggil menjana tenaga mitokondria. Mitokondria mempengaruhi prestasi sel. Jika kecekapan mitokondria menurun, prestasi sel juga akan memendekkan usia sel. Ramuan vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkatkan tenaga dalam sel.

vivix, vivix shaklee, sel manusia, vivix rawat kanser, rawatan kencing manis, rawatan diabetes, vivix tonik ajaib, keistimewaan vivix, shaklee melaka, vivix melaka, shaklee masjid tanah
Result study tentang vivix menambah penjana tenaga (mitokontria) kepada sel

4. Meningkat prestasi sel dan melambatkan penghasilan protien AGE. Kalau nak tahu protein AGE ni kalau banyak dalam badan makin cepatla badan kita menua. Dia lagi mudah terbentuk bila badan kita terdedah dengan pencemaran, merokok dan pemakanan yang tidak seimbang

Sebabtu Vivix ni antioksida terbaik

Alang2 bulan ni tengah promo Vivix kaw2 punya apa kata grab Vivix dengan harga lebih murah.

Ye la kan.

Harga asal Vivix-RM503 sebotol

Bulan ni beli 2 free keahlian bernilai 68.90 dan less 5%.Maknanya sebotol RM443.40 je

Boleh juga kongsi dengan rakan beli 6 free keahlian dan percuma sebotol Vivix.Jimat banyak tu.

Jom Vivix

Hubungi Fathimah

0132480986

Atau

 

Comments

  1. TENGKUBUTANG

    Bagus semua Tips diatas.. TB suka.. Sebab TB takut sangat jarum.. hahahaha.. kalau nak cantik tapi kena guna jarum nak suntuik kat wajh.. sorry laa.. TB larii.. hahahaha.. cucuk di lengan, di mana-mana pun TB dah seram.. inikan pula cucuk di wajah.. hahaha.. takde makan nya istilah beauty is pain.. hahaha..

    Jemput Join Giveaway TB yea.. tarikh tamat 31 dis ni.. hadiah wang tunai untuk dimenangi.. Pemenang dipilih secara random .. sape2 pun boleh jadi pemenang.. syarat tak banyak.. hahaha.. jom2..

  2. Ruby

    Tengok kandungan Vivix ni dah bagus. Cuma harga dia lepas diskaun pun masih mahal RM443.40 tu. Wuwuwuwuw. Berapa ML dan boleh tahan berapa lama sebotol tu kak?

    1. Post
      Author
  3. Maisarah

    betul..tak perlu cucuk2 pun. kita bukannya tahu bahan apa yang dimasukkan dalam badan. membahayakan badan lagi adalah. amalkan pemakanan seimbang, senaman, tidur yang cukup, sentiasa positif untuk muda 😉

    1. Post
      Author
      ummiqadeer

      Yup.dia membantu tapi depends orang juga sebab saya terlibat dgn kaunseling untuk klinik berhenti merokok.Kebanyakan orang yang da amik even ubat berhenti merokok pun tak berjaya sebab takda keazaman yang kuat.

  4. Mimi

    Jaga wajah dgn amalkan basuh dgn bahan semulajadi, wudhuk dan senyum memg bagus diamalkan.memg terbukti.drp cucuk sana sini..ngeri je cucuk cucuk semata mata nak cantik

  5. Garrett

    Youre so cool! I dont suppose Ive learn something like this before. So nice to search out someone with some original thoughts on this subject. realy thank you for starting this up. this website is one thing that is wanted on the net, someone with a bit of originality. helpful job for bringing one thing new to the web!

  6. mezo

    Woah! I’m really loving the template/theme of this blog.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get that “perfect balance” between usability and visual appearance.

    I must say that you’ve done a great job with this.

    Also, the blog loads extremely fast for me on Safari. Outstanding Blog!
    mezo recently posted…mezoMy Profile

  7. mention

    Ꮐood post. Ι learn something totally new ɑnd challenging on websites I stumbleupon everyday.
    It wіll aⅼways bе ᥙseful to reaԁ сontent frоm other writers and սѕe a lіttle something from other websites.
    mention recently posted…mentionMy Profile

  8. Johnson Aly

    It’s perfect time to make some plans for the future and it’s time to bee happy.
    I have read this post and iff I could I wish to suggesst you
    feww interesting things or advice. Magbe you could write next
    articles referring to this article. I wish to read
    even more things about it!
    Johnson Aly recently posted…Johnson AlyMy Profile

  9. Pasquale

    Hello There. I discovered our weblog thhe use of msn. This is a really well written article.
    I’ll make sure to bookmark it and ckme back
    to read extyra of your useful info. Thanks for the post.

    I will certainly comeback.
    Pasquale recently posted…PasqualeMy Profile

  10. click for more

    I just want to tell you that I am just all new to blogging and site-building and certainly savored your web-site. Most likely I’m planning to bookmark your blog post . You amazingly have wonderful article content. Thanks a lot for revealing your blog.

  11. eye lash

    Wow, superb weblog format! How long have yoou ever been running
    a blog for? you make blogging look easy.The whole glance of your ssite is great, let alone the content material!
    eye lash recently posted…eye lashMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge