Kenapa Kita Kena Upgrade Ekonomi Pada Masa Sekarang?

Percayalah keperluan ekonomi takkan makin menurun tau malah makin meningkat adalah.  Yang lebih menakutkan pencen atau simpanan KWSP tidak mampu menanggung keperluan kita pada masa tua. Yala kan duit nak buat blanja itu juga nak buat belanja perubatan. Nak harapkan anak? Cuba tanya diri sendiri berapa ramai boleh bagi RM1000 setiap bulan dekat mak ayah dia sekarang. Dalam keadaan ekonomi sekarang diri sendiri pun kadang-kadang cukup makan. Boleh bagi mak ayah pun sikit je. Sebabtu kita kena upgrade ekonomi pada masa sekarang.

Tahu tak semua orang diciptakan unik.Kita manusia bukan pokok. Pokok takpela hari-hari keluarkan buah kalau tak keluarkan buah takda hal.

 

Tapi kita manusia kena ada misi kena ada progress takkan takuk yang lama. Ekonomi kena berkembang sebab minyak tahun ni misalnya bukan makin murah tapi makin mahal adala

 

Kita kena sedia untuk hari tua sebab bila dah tua tak mampu nak buat kerja tak boleh fikir dengan baik kalau takda simpanan yang kukuh sekarang macam mana nak survive hari tua. Nak hidup kena makan juga kan. Nak bayar perubatan juga. Jadi kita kena upgrade ekonomi pada masa sekarang.

 

Kita pulak jangan puas hati dengan apa yang kita dapat. Memangla bersyukur tapi tau tak bersyukur maksudnya kita kena jadi lebih baik,ibadah makin bertambah. Jangan takut nak berimpian besar sebab bila kita nak impian tu kita makin dekat dengan Allah ye lah kan sebab nak mesti hari2 minta kan. Kita minta sungguh-sungguh dengan Allah sebab Allah Kuasa kan.

 

Orang kata alah harta tak  boleh bawa mati tapi tahu tak dengan harta sebenarnya boleh bawa mati. Konsepnya harta tu kita guna

1)Untuk sedekah jariah-kita tolong orang dengan duit yang kita ada

2)Untuk pendidikan anak2.sedangkan kalau nak homeschooling pun material blaja tu mahal kot.Apatah lagi madrasah sekarang pun memerlukan duit. Dengar pulak nak masukkan anak tadika paling murah RM1500.

3)Ilmu-Bila kita ada duit kita berguru. Pergi kelas-kelas  dan kita sampaikan kat orang. Itukan ilmu yang dimanfaatkan.

 

Sebabtu dalam hidupni bukan pasal kita je tapi kena fikir jugak pasal orang lain. Dan cara yang terbaik untuk upgrade ekonomi kita pada masa sekarang adalah melalui bisnes tak kisahla bisnes apa pun yang penting tidak menipu dan mempergunakan orang.

 

Kalau korang rasa nak berbisnes tapi tak tahu nak jual apa jomla join bisnes Shaklee sebab

👉modal cuma pendaftaran ahli RM68.90

👉tak perlu simpan stok melainkan memang korang makan la kan.

👉ada group support yang sangat membantu. Tak tahu marketing jangan risau. Group support sangat membantu.

👉bukan sahaja jana duit malah jana kesihatan lagi

👉bisnes ni bisnes kita bukan bisnes orang lain jadi kita yang corakkan. Berbisnes dalam Shaklee bukan skim cepat kaya tau. Siapa usaha adala. Senang cite setimpal dengan usaha.

 

Berminat nak upgrade ekonomi pada masa sekarang dengan Shaklee?

Hubungi saya Fathimah ye

0132480986

Comments

  1. http://cinema-blog.com/2015/24-terminator-genezis-2015.html

    Today, I went to the beach front with my children. I found
    a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this
    is completely off topic but I had to tell someone!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge