Month: January 2018

Tips Kekal Sihat dan Cergas

Sekarang ni KKM gigih promosikan gaya hidup sihat. Mana taknya penyakit kencing manis darah tinggi yang dulu orang tua je kena sekarang seawal 18 tahun dah kena.   Bayangkan sampai satu tahap syarikat pembekal tak dapat menampung permintaan ubat darah tinggi dan insulin sehingga pembekalan kepada pesakit terpaksa dibekalkan setiap 2 minggu atau ditukar ke …

Bahayakah Gatal-Gatal Semasa Mengandung?

Alahan seperti gatal-gatal semasa mengandung kerap dialami terutama bagi ibu yang dalam trimester ketiga. Kadang-kadang stress jadinya. Mana taknya walaupun dah berpantang makan tapi kulit jadi kering dan ada bekas garu yang sangat hodoh akibat kegatalan yang tidak tertanggung. Lagila teruk kalau ibu memang penghidap eczema. Kegatalan ni biasa berlaku dekat muka, leher, dada, perut, lutut …

Makanan Terbaik Untuk Ibu Hamil

Hamil setelah mendirikan rumah tangga merupakan impian setiap pasangan kan. Thats why semasa proses kehamilan ni banyak benda kena jaga. Baik emosi ibu mahu pun pemakanan tau.   Dari segi emosi kena jaga supaya tak terlalu marah sangat dan tak terlalu sedih sangat. Sebabnya nanti anak yang dikandung tu akan terikut-ikut perangai ibunya masa mengandung. …

Sudah Puas Ikut Rawatan Eczema?Jom saya Kongsikan Tips Kurangkan Eczema

Siapa pernah ada eczema je rasa betapa siksanya kena tahan dari menggaru macam nak rak kan. Kadang-kadang sampai muak asyik nak ke klinik untuk dapatkan ubat tahan gatal dan krim steroid.  Kalau boleh taknak la terlampau bergantung dengan krim steroid je kan. Meh sini Cik Thim share sikit tips Cik Thim kurangkan eczema Memang selepas …