Tambah Tenaga dengan CoQ Trol Plus

Apa Itu CoQ10?

Tahu tak badan kita ni macam mesin mesti ada bateri. Bateri kita tu tenaga la

Tapi bukan tenaga tersekat2. Mesti tenaga yang konsisten tau. Ye la kan macam contoh nak berjalan tetiba tak jalan terus baring tengah jalan sebab takda tenaga. Tak ke tak normal tu.

Sebabtu  dalam setiap sel badan kita ada mitokondria(kira bateri la). Mitokondria ni la yang buat tenaga.Dan bateri tak boleh kosong kan mesti ada bahan tak kisahla kering ke basah baru boleh berfungsi. So macam kes mitokondria ada coq10 baru boleh keluarkan tenaga. CoQ10 ni la pemangkin untuk hasilkan tenaga. Ye la bila ada CoQ10ni segala lemak dan gula boleh tukar jadi tenaga.

Badan kita memang buat mitokondria n coQ10 ni tapi bila umur 20tahun makin kurangla badan buat.  Sebabtu orang tua ramai tak larat sebab dah tak bertenaga sangat kesan kurang coQ10. Makin cepat turun kalau kita kerap tertekan tau. Dapat pulak makan tak jaga dan tak exercise lagi cepat coq10 ni turun

 

Kebaikan CoQ10

Kan CoQ10 ni penting untuk badan kita. Jadi CoQ10 ni penting

a) Untuk Tenaga Berpanjangan

Bila cukup CoQ10, mestila tenaga dalam sel pun bagus, jadi

-otot badan pun kuat dan luka pun cepat sembuh sebab sel mengganti dengan cepat

 

b)Untuk Jantung yang sihat

Jantung kan organ paling kuat sekali kerja. Tak pernah berhenti berdegup. Paling kuat sekali guna tenaga sebab nak pam darah satu badan. Bila cukup CoQ10,

-otot jantung kuat

-peredaran darah pun makin sihat

– tenaga pun makin baik untuk y ambik ubag statin. Yela bila ambik ubat statin memang mudah nak penat lagi-lagi orang tua

 

c)Sistem Pembiakan yang sihat

CoQ10 ni pun antioksida yang boleh halang tekanan oksidatif disebabkan pncemaran, makanan n stress. Dapt pulak dia boost tenaga memang sihatla sperma dari segi kualiti dan kuantiti. Kalau orang perempuan ambik pun ovum lebih berkualiti. Peluang utk pregnant tinggila kan.

 

d)Kulit cantik

CoQ10 ni kan boleh hasilkan tenaga jadi cepatla kulit mati nak ganti dgn kulit baru.Muka pun berserije. Dapat pulak dia boleh lindungi dari sinaran UV. Bagusla kan perlindungan dari dalam jugak. Nak harapkan krim SPF50 pun kalau dah kena air tak berkesan jugak.

 

e)Memperbaiki memori

CoQ10 ni antioksida yang baik untuk memori sebab dia bantu kurangkan plak amyloid yang boleh trigger nyanyuk(Alzheimer).Jadi kita boleh fokus dan tak lupa2

Boleh ke dapat CoQ10 dari makananje?

Satu hari kita perlukan  30-100mg coQ10 dari diet kita. Tapi ada org kaji diet orang Eropah n Asia cuma ada tak sampai 10mg pun cOq10. Memang badan kita hasilkan sendiri CoQ10 tapi bolehke bergantung pada diet sahaja?

Bayangkanla kalau nak dapat 100mg coq10 kita kena makan banyak macam ni. Dan kalau kita nak makan supplemen CoQ10 boleh ambil antara 100-1200mg sehari. Orang yang sakit jantung pulak memang digalakkan pengambilan CoQ10 antara 200mg-300mg sehari

 

Awas kalau Anda

🔹kerap letih

🔹kurang stamina

🔹kerap sakit kepala

🔹kerap sakit dada

 

Itu tanda kurang Coq10 dalam badan. Kalau ada sakit otot lepas makan ubat kolestrol pun tanda CoQ10 kurang

 

Apa Yang Best dengan CoQ Trol Plus?

CoQ Trol Plus Shaklee ni revolusi baru dari CoQ Shaklee sebelum ni. Dia ada 100mg CoQ10,antioksida yang baik. Ada kombinasi dengan resrevatrol dan tokoferol(vitamin E) yang juga bersifat antioksida. Jadi tenaga memang double la kan. CoQ Trol Plus ni memang best sangat sebab macam Vivix juga dan memang confìrm ada kandungan resrevatrol 2mg.Satu botol ada 30biji untuk sebulan penggunaan

Berminat dengan CoQ Trol Plus?

Hubungi

Fathimah

0132480986

 

ATAU

 

BELI ONLINE

#tsunamishaklee2018

#tsunamishaklee

#shakleeeffect

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge