CoQ10 Shaklee Revolusi Terbaru

Apa Itu CoQ10?

CoQ10 (singkatan bagi coenzyme Q10) dalam CoQ10 Shaklee ni ialah elemen penting dalam setiap sel badan kita.Umpamakan macam badan kitani kilang kan. Kalau kilang takda pekerja kilang tak jalan macamtu jugak dengan badan kita. Kalau tiada CoQ10,badan kita tak dapat berfungsi dengan baik.  CoQ10 ni antioksida yang badan kita boleh hasilkan secara semulajadi untuk membekalkan tenaga kepada sel. Tapi bila start umur 20 tahun, penghasilan CoQ10 ni boleh berkurang. Lagila kalau ada ambil ubat kolestrol jenis statin lagi cepat penghasilan CoQ10 kurang. No wonder makin tua makin tak larat kan. Tapi kalau kerap tak bertenaga tu walaupun belum tua tu adakah CoQ10 dah kurang?

 

Macam Mana CoQ10 berfungsi?

Dalam setiap sel ada mitokondria (kilang tenaga)yang akan membekalkan tenaga kepada sel dengan cara menukarkan lemak dan makanan kepada tenaga. Proses tukaran tenaga ini memang perlukan CoQ10. Dah namanya koenzim kan,CoQ10 ni membantu juga enzim lain dalam badan untuk mencernakan makanan dengan lebih baik dan melindungi sel dari kerosakan radikal bebas.

 

Perlukah Suplemen CoQ10?

Setiap orang memerlukan antara 30-100mg CoQ10 sehari. Kebanyakan makanan kita mengandungi jumlah CoQ10 yang sedikit. CoQ10 ni banyak dari sumber ikan seperti salmon, sayur-sayuran seperti brokoli dan kekacang

Ada kajian pulak bagitau dalam diet orang Asia CoQ10 yang kita dapat dari diet cuma kurang dari 10mg.  Jadi kalau

  • badan kerap letih
  • ada sejarah sakit jantung
  • kurang stamina
  • sakit otot
  • mengambil ubat kolestrol jenis statin

maka anda perlukan suplemen CoQ10 macam CoQ10 Shaklee.

 

Tak bahaya ke suplemen CoQ10? Suplemen CoQ10 yang dibenarkan ialah antara 30mg-1200mg. Tapi kalau ada sejarah sakit jantung, suplemen CoQ10 200mg-300mg sehari sangat digalakkan. CoQ10 Shaklee cuma ada 100mg CoQ10je.

 

CoQ Shaklee Revolusi TERBARU.

Sebelumni Shaklee ada keluarkan produk CoQ10 ni tapi sebab bahan untuk hasilkan CoQ10 Shaklee ni tak ikut piawai maka produk ni dihentikan buat sementara waktu. Jadi kalini Shaklee menampilkan kelainan dengan menghasilkan produk CoQ Trol Plus iaitu CoQ10 Shaklee revolusi terbaru yang ditambahbaik dengan tambahan resrevatrol dan tokoferol(vitamin E). Setiap kapsul CoQ10 Trol Plus ni mengandungi 100mg CoQ10 dan 2mg resrevatrol. Memang power la jadinya kan. Mana taknya dahla resrevatrol ni polifenol yang ada sifat antioksida yang kuat dan boleh tingkatkan penghasilan mitokondria. Campur dengan CoQ10 lagi kan. Double la effect tenaganya. Ditambah dengan minyak zaitun untuk sistem pelepasannya memang optimumla penyerapan CoQ10 Shaklee dalam badan.

Since dalam makanan kita memang sikit je kandungan CoQ10 dalamnya,pengambilan CoQ10 Shaklee revolusi terbaru ni sangat berbaloi. Tak perlu nak makan banyak macam ni.

 

Kebaikan CoQ10 Shaklee

1)Untuk Tenaga Berpanjangan

Memandangkan CoQ10 terlibat dengan penghasilan tenaga oleh mitokondria,pengambilan CoQ10 Shaklee revolusi terbaru yang ditambah dengan resrevatrol boleh menjadikan tenaga mencukupi. Jadi badan takla mudah letih. Luka pun cepat sembuh sebab sel mengganti dengan cepat dan otot pun kuat sebab tak guna lebih sangat.

 

2)Mengurangkan Kerosakan Akibat Pembentukan Radikal Bebas

Radikal bebas senang terbentuk bila kita kerap tertekan, pemakanan tak jaga dan terdedah dengan pencemaran. Jadi since CoQ Shaklee revolusi terbaru ni antioksida yang kuat sebab ada gabungan CoQ10+resrevatrol+vitamin E jadi ia dapat menghalang pembentukan radikal bebas serta lindungi membran sel dan DNA dari kerosakan akibat radikal bebas seperti penyakit kanser, kencing manis dan banyak lagi.

 

3)Melindungi Jantung

CoQ10 dalam CoQ10 Shaklee boleh melindungi jantung .Ye la kan jantung kan organ yang paling kuat bekerja. Nak pam darah satu badan. Kalau hari-hari kerja kuat mestilah penat. Jadi CoQ10 Shaklee revolusi terbaru ini boleh membantu dengan cara meningkatkan tenaga dalam sel jantung jadi peredaran darah yang sihat dan otot jantung akan lebih kuat.

Penggunaan ubat kolestrol statin bukan sahaja menurunkan kolestrol malah boleh mengurangkan penghasilan CoQ10 semulajadi. Jadi pengambilan CoQ10 Shaklee revolusi terbaru ini boleh mengembalikan CoQ10 ke paras yang optimum bagi menggantikan kesan pengurangan CoQ10 oleh ubat statin

 

4. Melambatkan Penuaan

Penghasilan tenaga oleh mitokondria sangat penting untuk proses metabolisma yang lancar,menguatkan otot serta tulang, kulit yang cantik dan tisu yang sihat. Disebabkan CoQ10 Shaklee revolusi terbaru ini boleh meningkatkan penghasilan mitokondria dan tenaga, ia boleh melambatkan penuaan  dengan cara mengurangkan kehilangan otot serta melindungi sendi dan otot dari kecederaan. Kulit mati pun cepat diganti. Selain itu CoQ10 Shaklee boleh melindungi wajah dari sinaran UV. Tak payah susah2 pakai sun block.

 

5)Membentuk Sistem Pembiakan Yang Sihat.

Disebabkan CoQ10 Shaklee ini mempunyai sifat antioksida yang tinggi. Sperma dan ovum yang dihasilkan akan lebih berkualiti. Maka peluang untuk hamil adalah tinggi.

 

6)Menguatkan Memori

CoQ10 Shaklee revolusi terbaru mengandungi antioksida yang poten yang menghalang pembentukan amyloid yang boleh mengganggu memori. Jadi dapat elakkan dari penyakit Alzheimer/nyanyuk. CoQ10 yang cukup dalam badan juga membolehkan kita lebih fokus.

 

7)Menjaga pH dalam tubuh supaya seimbang

CoQ10 Shaklee juga boleh membantu protein untuk melalui sel dan mengasingkan enzim pencernaan mengikut kesesuaian dan memastikan pH dalam badan yang seimbang. pH yang terlampau berasid dikatakan punca kepada pelbagai penyakit. Ph tubuh badan yang seimbang mampu menguatkan system tubuh badan dan mengurangkan risiko kanser.

 

Bestkan CoQ10 Shaklee ni?

 

Berminat nak dapatkan CoQ10 Shaklee?

Hubungi

Pengedar Shaklee Pasir Gudang/masai

Fathimah

SID NO:1249184

NO TEL:0132480986

 

ATAU

 

ORDER ONLINE

 

Comments

  1. Jan Zac

    Hello ,

    I saw your tweets and thought I will check your website. Have to say it looks very good!
    I’m also interested in this topic and have recently started my journey as young entrepreneur.

    I’m also looking for the ways on how to promote my website. I have tried AdSense and Facebok Ads, however it is getting very expensive. Was thinking about starting using analytics. Do you recommend it?
    Can you recommend something what works best for you?

    Would appreciate, if you can have a quick look at my website and give me an advice what I should improve: http://janzac.com/
    (Recently I have added a new page about FutureNet and the way how users can make money on this social networking portal.)

    I wanted to subscribe to your newsletter, but I couldn’t find it. Do you have it?

    Hope to hear from you soon.

    P.S.
    Maybe I will add link to your website on my website and you will add link to my website on your website? It will improve SEO of our websites, right? What do you think?

    Regards
    Jan Zac

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge