Bahaya Pengambilan Produk Kolagen

Sekarang ni makin ramai nak cantik, makin ramai nak kulit gebu dan makin ramai founder produk yang buat produk kecantikan dan pasaran kecantikan ni memang tinggila kan. Especially produk yang ada kolagen kan.  Boleh!.  Tapi tak ramai tahu bahaya pengambilan produk kolagen.Kolagen ni sebenarnya bukan takat mencantikkan kulit je malah menguatkan tulang kerana kolagen adalah protin penting dalam tubuh badan kita. Ia ada pada tulang, tendon sendi dn banyak lagi. Ia  berfungsi seakan-akan gam pada tulang dan sendi,memberikan sifat elastik pada kulit, membaiki sel dan menguatkan tulang dan sendi. Bila mula umur 30tahun je kolagen dalam badan kita akan mula menurun. Mudah sengal badan, kulit badan dan muka pun mulala nak kedut. Tapi sekarang muda lagi pun boleh nampak kedut. Kenapa pula? Ini disebabkan oleh beberapa faktor yang boleh merosakkan kolagen dalam badan kita antaranya keadaan persekitaran kita yang tercemar, tekanan, pengambilan gula berlebihan(tengok ajala macam-macam air hipster yang ada),asap rokok,kurang nutrisi(makanan rapu je banyak)  dan kerap terdedah dengan matahari.  Makin ramaila orang berbondong-bondong jual produk kolagen. Tapi tak ramai yang ambil berat tentang bahaya produk kolagen.  Tahukah korang produk kolagen kalau main ambik je tanpa ilmu boleh merosakkan badan terutama buah pinggang?

 

Untuk pastikan produk kolagen itu berkesan,selamat dan tidak bahaya kita perlu ambil langkah berikut:

1)Pastikan kolagen mempunyai berat molekul yang rendah. Biasanya badan kita boleh menyerap kolagen yang berat molekul sehingga 3000dalton sahaja.   Macam mana nak tahu? Takda syarikat pun berani declare tentang berapa kandungan kolagen diorang. Tanya la. Kalau tak boleh jawab jangan beli. Takut apa yang korang makan hanya cantik untuk sementara sahaja. Lepas tu menderita.

 

2)Pastikan produk kolagen tidak dicampur dengan gula. Gula merosakkan kolagen. Jadi kalau yang minuman segera 3+1 tambah kolagen ni tiada fungsi pun.  Hanya effect nama je. Lagi pula minuman 3 dalam 1 ni gula tinggi. Karang tak pasal-pasal diabetes. Paling bagus produk kolagen ni ada campuran vitamin C sebab vitamin C meningkatkan penyerapan kolagen.

 

3.Pastikan produk kolagen bukan dari hasil ternakan atau tanaman. Paham-paham je la kalau diambil dari sumber yang diternak macam rumpai laut yang ditanam secara eklusif biasanya dia guna penggalak tumbuhan untuk dapatkan sumber lebih banyak. Itu tak masuk lagi segala macam bahan kimia nak pastikan tanaman tu berhasil.

 

4.Paling bagus produk kolagen ni dah melalui proses kajian klinikal. Ini paling selamat sebab kita dapat tengok keberkesan dan keselamatan produk kolagen tu.

 

Jadi, kalau nak cantik dan gebu kena buat pemilihan yang betul dan tepat.Jangan tengok iklan dan testimoni terus beli tanpa kompromi. Kesudahannya founder makin kaya anda makin merana.Jadi nak elak bahaya pengambilan produk kolagen yang salah, saya ingin mencadangkan produk Kolagen Shaklee, produk yang dijamin selamat. Kenapa produk ini selamat?

 

1)Kolagen Shaklee dari sumber sisik ikan merah laut Red  dalam yang dikawal habitatnya. Tak main la bela-bela.Secara asli  je. Kalau sumber habis cari tempat lain. Tapi kan laut luas. Kuasa Allah. Ikan dalam laut tak pernah habis.

2)Berat kolagen Shaklee hanya 1000Dalton sahaja.Maka ia sangat mudah diserap

3)Tidak mengandungi gula. Rasa yang plain sahaja. Baik untuk penyerapan kolagen. Mengandungi vitamin C yang membantu meningkatkan penyerapan kolagen, glucosamine untuk sendi,ekstrak kerang serta lactobasilus yang menyokong pembentukan tisu penyambung dan ekstrak biji Camelia Japanioca serta Ptaffia yang menggalakkan penghasilan kolagen dan asid hialuronik.

 

Dan paling penting telah menjalani ujian klinikal yang mana kajian yang dilakukan ke atas wanita selama 8 minggu menunjukkan 71% wanita berpuas hati dengan tekstur kulit yang bertambah baik

Sebab tu memilih kolagen Shaklee sebagai makanan tambahan untuk kecantikan dan sendi adalah pilihan terbaik dan selamat berbanding suntikan kolagen yang menyakitkan atau minuman kolagen yang tak pasti keselamatannya terhadap tubuh badan kita.

Berminat dengan Kolagen Shaklee? Hubungi saya

Pengedar Shaklee Pasir Gudang

Fathimah

0132480986

Atau

Order Online

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge