Kami Juara -Atlit Paralimpik Malaysia

Tahniah team atlit paralimpik Malaysia yang dah dapat emas.  Teruja bila tengok orang kelainan upaya ni gigih untuk dapatkan pingat walaupun dalam kekurangan. Kita yang normal ni pun belum tentu jadi sehebat mereka. Antaranya Najib Turano pelumba basikal paralimpik negara. Walaupun mengalami kecederaan akibat kemalangan baru-baru ini tapi beliau mampu menghadiahkan emas buat Malaysia.   …

Tips Tingkatkan Kesuburan Untuk wanita Yang Sedang Berusaha Untuk Dapatkan Anak Tanpa Perlu Rawatan IVF.

Anak adalah anugerah yang sangat diimpikan oleh setiap pasangan yang sudah berumahtangga. Bila dah berkahwin pelbagai cara dan tips telah diamalkan namun tidak membuahkan hasil. Yang tak best bila balik berkumpul sesama saudara ada je mulut bertanya bila lagi nak beranak.   Cik Thim faham tak semua orang direzkikan terus dengan anak selepas berkahwin. Ada …

Cipta Masa Depan Sendiri

Pernah tak anda terfikir anda yang mencorakkan wang anda (bila kita mampu untuk bayar hutang dan bebas hutang). Bila kita boleh katakan ya setiap kali orang meminta bantuan dari kita.   Di zaman yang serba mencabar ni, harga barang semakin naik. Anak perlu disekolahkan. Berhenti kerja dan mencuba pekerjaan lain adalah satu pilihan yang tidak …

Jom Jadi Bos Sendiri

Ramai orang tanya kenapa perlu buat Shaklee kalau dah kerja.   Bagi saya Salah satu #BigWhy saya ialah nak jadi bos sendiri. Dan ini salah satu cara nak hilangkan stress sebab kerja.   Bekerja di bawah orang jadi tersepit biasanya. Tapi dah namanya kerja kena jalankan tanggungjawab. Siapa tak stress bos nak macam2 dalam masa …

Cara Memilih Kolagen Terbaik

Sekarang semua sibuk pasal kolagen. Tapi apa sebenarnya kolagen tu.   Kolagen tu protein di dalam tubuh badan kita. Boleh dikatakan ianya membentuk 30% daripada jumlah protein.   Ianya bertindak seperti gam yang pegangg  tulang, kulit, otot, tendon dan boleh dijumpai dengan banyaknya di organ badan seperti  kornea, gigi dan salur darah.   Jadi, penting …

Cara Wanita yang Sibuk Atasi Kulit Kusam

Semestinya bila jadi wanita yang bekerjaya menjadikan kadang2 kita takde masa untuk penjagaan kulit wajah yang sempurna. Muka yang berminyak akan menyebabkan kulit mudah untuk kelihatan kusam. Ditambah pula dengan pertambahan usia, kemampuan sel2 kulit akan menurun dan proses pembaharuan sel menjadi lambat seterusnya kulit wajah sukar nak nampak segar.  Ini boleh mengganggu penampilan dan …